Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
364.044 --- Hulpverlening --- Methodiek --- Muzisch-agogisch handelen --- Muziek --- Agogiek --- Creatieve expressie --- Afrika --- Compositie (muziek)
Choose an application
364.044 --- Competenties --- Methodiek --- Muzisch-agogisch handelen --- Brochure --- kunstzinnige vorming --- welzijnswerk, methoden --- 374 --- 361.1
Choose an application
Voor de verandering gaat uitgebreid in op de benodigde vaardigheden om veranderprocessen in het werkveld te begrijpen en te begeleiden. De theorie wordt behandeld aan de hand van vele concrete, pregnante en soms hilarische voorbeelden, waarna de consequenties voor het agogisch handelen worden besproken. De samenhang die bestaat tussen veranderingen op de verschillende niveaus - individuen, groepen, organisaties en grotere samenlevingsverbanden - wordt systematisch aangegeven. Extra aandacht is er voor professioneel en methodisch werken, gespreksvaardigheden en specifieke voorlichtingsvaardigheden. Ieder hoofdstuk sluit af met een samenvatting in de vorm van kernpunten en een lijst met de betekenis van de belangrijkste behandelde begrippen.
Social welfare methods --- Adult education. Lifelong learning --- veranderingsmanagement --- agogiek --- Agogisch handelen --- groepswerk --- Veranderingsprocessen --- methodisch werken --- gesprekstechnieken --- 364.01
Choose an application
Ondersteuning van volwassenen met verstandelijke beperkingen naar zelfstandigheid toe impliceert onder andere dat hun vermogen om zelf op te lossen dient te worden versterkt. Van begeleiders in (semi-) residentiële en ambulante diensten, beschutte werkplaatsen e.d. verwacht men daarom dat ze hun cliënten trainen in algemene, metacognitieve vaardigheden die hen in staat stellen het initiatief te nemen om zélf problemen aan te pakken.
Cognitieve gedragstherapie --- Intellectuele ontwikkeling --- Mentaal gehandicapten. --- Orthopedagogics --- personen met een mentale beperking --- zelfstandig wonen --- cognitieve therapie --- zelfstandigheid --- Mentaal gehandicapten : vorming --- Agogisch handelen --- 376.4 --- 326 --- agogisch handelen --- cognitie --- cognitieve gedragstherapie --- verstandelijk gehandicapten --- intelligentie --- mentaal gehandicapten --- Sociale problemen van en zorg voor mentaal gehandicapten; algemeen --- 362.31 --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Agogiek --- Feuersteinmethode --- Haywood, H. Carl --- Timmer, J. --- Denktraining --- Probleemoplossend denken --- Denken --- Mediërend Agogisch Handelen --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Feuerstein methode --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
coaching --- Psychiatry --- muziektherapie --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- psychotherapie --- 371.38 --- Creativiteit --- Kunst --- Muzisch-agogisch handelen --- Begeleiding --- Coaching --- 607.5 --- Non-verbale behandelingsmethoden in de psychiatrie --- Creatieve therapie
Choose an application
Didactics of the arts --- muziek beluisteren --- agogiek --- muziekgeschiedenis --- 460.5 --- Methodiek --- Muziek --- Kunstzinnige vorming (kunsteducatie, kunstzinnige opvoeding) --- Muziektherapie --- 364.044 --- Muzisch-agogisch handelen --- didactiek (orthopedagogiek)
Choose an application
ergotherapie --- mensen met een mentale beperking --- 460.5 --- agogisch handelen --- hulpverlening --- mentaal gehandicapten --- methodiek --- muziek --- muzische opvoeding --- 379.828 --- Activiteiten --- Agogiek --- Dagbesteding --- Muziek --- Personen met een mentale handicap --- Zintuigen --- 376.4 --- Agogisch handelen --- Mentaal gehandicapten : vorming --- Muzisch-agogische methodiek --- bijzonder onderwijs --- gehandicapten: muzisch opvoeding --- didactiek (orthopedagogiek)
Choose an application
#KVHB:Expressietechniek --- #KVHB:Creatieve expressie --- #KVHB:Taalexpressie --- taalexpressie --- voorlezen --- Hulpverlening --- Muzisch-agogisch handelen --- Taal --- Taalexpressie --- 364.04 --- 615.85 --- Hulpverlening : agogie --- dramatische expressie --- Methodiek --- Expressie --- Creatieve expressie --- Therapie --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie
Choose an application
Eigenlijk bedenkt iedereen wet eens muziek. Gedachteloos een melodietje neuriën of een ritme trommelen op de rond van de tafel: het dagelijks leven kan volop inspiratie geven tot muziek maken. Hoe kunnen deze inspiratie, deze persoonlijke beelden en verhalen omgezet worden in zinnige en frisse sociale - agogische muziek activiteiten? Het samenspeelconcept helpt zulke activiteiten zelf op te zetten, zonder te hoeven terugdeinzen voor muzikaal -technische of muzikaal -theoretische eisen en criteria. Plezier beleven aan muziekactiviteiten, creatieve ideeën ontwikkelen in een eigen vormgeving, écht samenspelen en het cultiveren van het 'esprit' von de ontdekker en uitvinder, zijn daarbij belangrijke uitgangspunten. Zo ontstaan er in elke situatie steeds nieuwe muziekactiviteiten: eigen werk om trots op te zijn! Met dit boek teren studenten op basis van buitenmuzikale inspiratie muziekactiviteiten te ontwerpen, waarbij elke activiteit wordt afgerond met een zelf ontworpen speelstuk. Sociaalagogische begeleiders kunnen er muzikale activiteiten mee teren ontwerpen op basis van de praktijkgegevens en de werkelijke behoeften van hun cliënten. Dit boek is bestemd voor (aankomend) beroepskrachten in het sociaalagogisch werk.
sociaal-agogisch werk --- Orthopedagogics --- muzikale vorming --- samenspelen --- orthopedagogiek --- activiteitenbegeleiding --- 456.77 --- 607.54 --- didactiek --- spelen --- zingen --- Methodieken in de hulpverlening --- Muzisch-agogische methodiek --- Muzikale expressie --- Muziektherapie --- Agologie --- Ergotherapie --- Spelen --- 615.87 --- Improvisatie --- Materialen --- Muziek --- Muzisch-agogisch handelen --- Samenspeelconcepten --- sociaal-cultureel werk --- vormingswerk --- Spel
Choose an application
Dit boek biedt aan de hand van praktische voorbeelden, handvatten voor zelfreflectie. Het boek begint met het definiren van het begrip 'zelfreflectie': de meerwaarde en het belang staan hierbij centraal. Vervolgens wordt de link naar het werkveld gelegd. Er wordt uiteengezet wat belangrijke elementen zijn in het werk van de hulpverlener. Deze elementen zijn richtinggevend voor zelfreflectie. Daarna is er aandacht voor de voorwaarden die nodig zijn om zelfreflectie te ontwikkelen en toe te passen. Zelfreflectie is een vorm van leren, in dit boek is daarom ook ingegaan op de eigen leerhouding. Wanneer men zich bewust is van de eigen leerstijl kan de manier waarop zelfreflectie wordt vormgegeven worden aangepast aan die voorkeurstijl. De eerste vier hoofdstukken geven op deze manier de achtergrondinformatie die nodig is om met zelfreflectie aan de slag te gaan. Op basis hiervan is een werkwijze aangeboden waarmee hulpverleners tot zelfreflectie kunnen komen. Het boek biedt een praktisch Handvat. De theorie is kort en bondig omschreven opdat er ruimte is om uitgebreid stil te staan bij de praktijk. De praktijkvoorbeelden zijn een concretisering van de theorie. Aan het eind van elk hoofdstuk zijn suggesties gedaan om zich de aangeboden theorie door middel van oefeningen eigen te maken. Het boek is vooral bedoeld voor studenten en hulpverleners in het sociaal agogisch werkveld Inhoudsopgave : Voorwoord Inleiding 1 Zelfreflectie 1.1 Zelfreflectie: wat is dat? 1.2 Zelfreflectie: niet gelijk aan evalueren 1.3 Zelfreflectie: de meerwaarde 1.4 Zelfreflectie: een illusie? 1.5 Mogelijkheden voor toepassing 2 Zelfreflectie en hulpverlenen 2.1 Hulpverlenen 2.2 Visie 2.3 Grondhouding 2.4 Mogelijkheden voor toepassing 3 Zelfreflectie, een leerhouding 3.1 Leren 3.2 Je eigen leerstijl 3.3 De meerwaarde van feedback 3.4 Mogelijkheden voor toepassing 4 Bewustzijn als basis voor zelfreflectie 4.1 Bewustzijn 4.2 Aandacht 4.3 Waarnemen zonder oordeel 4.4 Mogelijkheden voor toepassing 5 Aan De slag met zelfreflectie 5.1 Een kader voor zelfreflectie 5.2 Het persoonlijkheidsmodel als kader 5.3 Vragen als middel 5.4 Zelfreflectie, een cyclisch proces 5.5 Mogelijkheden voor toepassing 6 De eigen leerstijl als startpunt 6.1 De leerstijlentest 6.2 Het testresultaat 6.3 Reflecteren voor bezinners, denkers, beslissers en doeners 6.4 Aanzetten en valkuilen 6.5 Mogelijkheden voor toepassing Literatuur
Agogiek --- Hulpverlening --- Methodiek. --- reflectie (psychologie) --- methoden van het sociaal werk --- Social welfare methods --- sociaal werk --- Social psychology --- agogiek --- agogisch handelen --- hulpverlening --- leerstijlen --- zelfreflectie --- 321.3 --- 371.3 --- Reflectief denken --- hulpverlening (gez) --- 371.39 --- Leren --- Reflecteren --- Zelfreflectie --- leermethoden --- reflectie --- welzijnswerk --- zelfbeoordeling --- Methodiek --- graduaat orthopedagogie --- hulpverlener
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|